lördag 16 oktober 2010

Besvikelse

Ibland blir det inte som man vill. Hade sett fram emot att åka tidigt till mullsjön. Jag och Tumo åkte klockan 06.15 och var framme kvart i sju. Slängde i båten och puttrade ut. Slängde på min favorit zalt som aldrig sviker. På spö nummer 2 satte ja på min nya zalt med jigtail som jag fick av Tina häromdagen. trodde den skulle gå på 50-90cm djup, men den låg på ytan å sprala. Bytte ut den direkt och satte på westins jätte i pappegojfärg. Nu sån, rejält me kaffe och varma kläder. Va kan gå snett? Vi fiskade å fiskade å fiskade utan resultat. Tumo bytte wobler några gånger för å luska ut vad gäddan ville ha för dagen. Jag körde ihärdigt med mina favoriter. Inte en förbannad fisk fick vi. Mullsjön har aldrig sviket mig förut. Hmm. Trodde skulle va extra bra höstfiske nu när kylan slått in men icke. Kanska har gäddorna gått in mot vassen för att äta upp sig eller så va dom helt enkelt inte hungriga alls. Nästa försök så tar vi med jerkspön och jerkar av vassarna. Sätta på en flytande jerkbait, veva sakta och göra långa spinnstopp. Kanske gäddorna är sega redan, kylan kom ju rätt fort. jaja.... Fisket var ändå trevligt. Vindstilla och soligt. Men inte en enda gädda landad. Tumo tappade en och jag en. Annars dött! :) jaja dags att sluta lipa. Ja vet att hela sjön är full med fisk. Och att en 13 kilos madam simmar omkring med min gamla westin Jerk i käften. Klart slut.

Location:Gärdesvägen,,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar